Daniela Șuhanea

Contact: +4 0365 – 202.897 

Email: daniela@franc.agency

Auditul de marketing

Analiza de marketing este o examinare cuprinzătoare, sistematică și periodică a mediului, a obiectivelor, a strategiilor și a activităților firmei, având ca scop identificarea zonelor cu probleme și ocaziile favorabile, pentru a recomanda un plan de acțiune în vederea îmbunătățirii performanțelor de marketing ale firmei.

Gestionarea activităților de marketing începe cu o analiză completă și complexă a situației în care se găsește firma. Firma este obligată să-și analizeze piețele și mediul de marketing pentru a beneficia de oportunitățile și pentru a evita amenințările. În plus, firma trebuie să-și analizeze atuurile și slăbiciunile pentru a stabili care sunt ocaziile care pot fi exploatate cel mai bine.

Auditarea actualei strategii de marketing se face etapizat și trebuie să fie atât internă, cât și externă, pentru a vedea unde se situează, pentru a putea avea îmbunătățiri pe viitor.

Ce implică auditul de marketing:

  • Analiza mediului intern

    Analiza informațiilor financiare din ultimii doi ani ai companiei pentru identificarea segmentelor țintă, produselor/serviciilor agreate de piața țintă.

  • Analiza bugetului de marketing

    Analiza modului în care compania a bugetat activitățile de marketing ale companiei și categorisirea acestora.Corelarea statisticilor financiare cu rezultatele financiare ale companiei.

  • Analiza canalelor de comunicare

    Analizam unde comunică brandul, ce comunică, de ce, și cum comunică. Corelarea informațiilor extrase cu obiectivele de business comunicate de management.

  • Analiza pieței

    Analiza pieței în care compania își desfășoară activitatea: analiza PEESTLE, analiza SWOT, analiza concurenței și cota de piață deșinută

  • Concluzii și recomandări

    Corelarea informațiilor pentru a extrage în ce măsură actuala strategie de marketing poate atinge obiectivele de business.