Auditul de marketing
Analiza de marketing este o examinare cuprinzătoare, sistematică și periodică a mediului, a obiectivelor, a strategiilor și a activităților firmei, având ca scop identificarea zonelor cu probleme și ocaziile favorabile, pentru a recomanda un plan de acțiune în vederea îmbunătățirii performanțelor de marketing ale firmei.
Gestionarea activităților de marketing începe cu o analiză completă și complexă a situației în care se găsește firma. Firma este obligată să-și analizeze piețele și mediul de marketing pentru a beneficia de oportunitățile și pentru a evita amenințările. În plus, firma trebuie să-și analizeze atuurile și slăbiciunile pentru a stabili care sunt ocaziile care pot fi exploatate cel mai bine.
Auditarea actualei strategii de marketing se face etapizat și trebuie să fie atât internă, cât și externă, pentru a vedea unde se situează, pentru a putea avea îmbunătățiri pe viitor.
Ce implică auditul de marketing:
-
Analiza mediului intern
Analiza informațiilor financiare din ultimii doi ani ai companiei pentru identificarea segmentelor țintă, produselor/serviciilor agreate de piața țintă.
-
Analiza bugetului de marketing
Analiza modului în care compania a bugetat activitățile de marketing ale companiei și categorisirea acestora.Corelarea statisticilor financiare cu rezultatele financiare ale companiei.
-
Analiza canalelor de comunicare
Analizam unde comunică brandul, ce comunică, de ce, și cum comunică. Corelarea informațiilor extrase cu obiectivele de business comunicate de management.
-
Analiza pieței
Analiza pieței în care compania își desfășoară activitatea: analiza PEESTLE, analiza SWOT, analiza concurenței și cota de piață deșinută
-
Concluzii și recomandări
Corelarea informațiilor pentru a extrage în ce măsură actuala strategie de marketing poate atinge obiectivele de business.